Wycieczka Zakopane – Kraków – Ojcowski Park Narodowy

1 czerwca 2017 roku pojechaliśmy na dwudniową wycieczkę integracyjno – krajoznawczą  na trasie Zakopane – Kraków – Ojcowski Park Narodowy. W wycieczce brali udział uczniowie klasy 1c,1a,1e,1f  z II LO, klasa 2 z VIII LO oraz dwie osoby z VI LO i dwie z ZST im. T. Kościuszki w Radomiu. Opiekunami młodzieży byli: kierownik wycieczki i przewodnik p. prof. Łukasz Smolarczyk, p. prof. Monika Kwaśnik-Riad, p. prof. Edyta Olejnik oraz p. prof. Iza Kośla. Po pięciogodzinnej podróży udaliśmy się na Gubałówkę, gdzie po sesji zdjęciowej podziwialiśmy piękno tatrzańskiego krajobrazu. Spacerkiem przeszliśmy na Butorowy Wierch, skąd zjechaliśmy kolejką krzesełkową. Wizyta w Zakopanem nie mogła odbyć się bez odwiedzenia słynnych Krupówek oraz zakupu prawdziwego oscypka. Następnie pojechaliśmy na nocleg do malowniczo położonego pensjonatu „Gazda” w Bańskiej – Niżnej, w którym zjedliśmy smaczną obiadokolację i śniadanie następnego dnia. Wieczorem młodzi turyści  miło spędzili czas przy ognisku, śpiewali i grali na gitarze.

2 czerwca zwiedzaliśmy Kraków:  zamek na Wawelu, widzieliśmy słynne okno na ul.Franciszkańskiej, zobaczyliśmy najstarszą część UJ, czyli Collegium Maius, zwiedziliśmy Rynek z Sukiennicami, katedrą NMP oraz innymi licznymi atrakcjami, kupiliśmy pamiątki oraz napiliśmy się pysznej kawy. Następnie udaliśmy się do Ojcowskiego Parku Narodowego, gdzie wśród zieleni, w cieniu Maczugi Herkulesa, skrywa się uroczy Zamek na Pieskowej Skale.

Podczas całej wycieczki dopisywała nam wspaniała pogoda i mimo zmęczenia dobre humory.