Nowy projekt eTwinning w naszej szkole: Social media and well-being: Is it true? – Is it safe?

II Liceum Ogólnokształcące w Radomiu, partner projektu eTwinning „MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE I DOBRE SAMOPOCZUCIE: Czy to prawda? – Czy to bezpieczne?
współpracuje ze szkołami:

II Liceum Ogólnokształcące w Neapolis – GRECJA (inicjator projektu)
Liceo Statale „N. Jommelli” di Aversa – WŁOCHY
IES Beniaján – HISZPANIA
Atakum Anadolu İmam Hatip Lisesi – TURCJA

Czas trwania projektu wynosi 7 miesięcy. W projekcie tym bierze udział 16 uczniów z klasy 1F II Liceum Ogólnokształcącego im. M. Konopnickiej w Radomiu wraz z nauczycielem Katarzyną Wilkanowicz.

O PROJEKCIE 

Obecnie wiele osób czerpie wiadomości z mediów społecznościowych i witryn internetowych i często trudno jest określić, czy dana historia jest wiarygodna, czy nie. Wzrost liczby fałszywych wiadomości przypisuje się również przeciążeniu informacjami i ogólnemu brakowi zrozumienia, jak działa Internet. W tym projekcie przeanalizujemy, jak korzystanie z mediów społecznościowych znacząco wpływa na zdrowie psychiczne i fizyczne oraz dlaczego odpowiedzialne korzystanie z mediów społecznościowych jest tak istotne.

OCZEKIWANE REZULTATY

Doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem angielskim poprzez używanie języka w kontekście. (CLIL)

Znalezienie rozwiązań realnych problemów.

Rozwój słownictwa w zakresie umiejętności korzystania z Internetu.

Kształtowanie pozytywnego podejścia do Internetu.

Zwiększenie wykorzystania narzędzi ICT i umiejętności współpracy pomiędzy nauczycielami i uczniami.

Tworzenie przydatnych produktów, które przyczyniają się do akceptowalnego korzystania z Internetu w szkołach.

Świadomość ostrożnego korzystania z mediów społecznościowych pod kątem jakości i ilości ich wykorzystania.

Wzmacnianie tolerancji i wartości demokratycznych poprzez aktywne uczestnictwo w debatach i głosowaniu.

Zaangażowanie uczniów w badanie holistycznego podejścia do dobrego samopoczucia i zdrowia psychicznego.

Promowanie rozwoju społecznego i emocjonalnego uczniów.

Edukacja uczniów w zakresie doceniania wartości emocjonalnych i społecznych.

Zapoczątkowanie nowej ery cyfrowej w szkole i społeczeństwie.